San Francisco toeristische indrukken

3 mei 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Donderdag is een dag dat ik bij kan komen van het congres. In de middag ben ik dan ook fit genoeg om ook op stap te gaan. Ik zal hier de toeristische indrukken van de afgelopen dagen bespreken.

San Francisco is een relaxte stad, natuurlijk niet zo ' charming'  als Amsterdam, maar grof weg wel dezelfde gemiddelde temperatuur. Alleen is deze hier constant (16) en bij ons....April is hun zomermaand en is er nauwelijks mist. 10 km buiten de bay zijn de weersomstandigheden een stuk gunstiger. Het scheelt mist en al gauw 5 tot 10 graden.

Wat mij opvalt is de armoede (onder de zwarte bevolking). Ontzettend veel zwervers. Als bakermat van de flower power vind je hier ook nog wat hippies en ontzettend veel homo's en singels. Het is nr 1 singel stad van Amerika en kent meer honden dan kinderen wat door de populatiesamenstelling veroorzaakt zou worden.

De cable tram beleven (geschiedenis en meerijden) is een aanrader. Het is de enige stad in de wereld waar ze nog voorkomen. De wegen waar ze rijden ' zoemen'  en ' trillen'  een beetje. Dat komt door de kabels die onder de grond lopen.

Het grootste door mensen aangelegde park (golden park) en de nabij gelegen (homo, hippie) buurten is ook een aanrader vanwege haar relaxte sfeer. Echt toeristisch is het bij de pier, maar toch ook wel weer leuk. Diverse hoge mooie gebouwen zijn ook de moeite waard. Zeker de restaurants/bars op de hoogste verdieping voor het uitzicht. Mensen ik stop met schrijven, want ik ga mijn vlucht halen. De foto's volgen later.