Aankomst Berlijn

29 september 2012 - Berlijn, Duitsland

Al weer 2 uur ben ik in Berlijn. Je bent er vanuit NL ook zo snel. Voor het eerst Navigon offline software gebruikt, nadat proefperiode Sygon verlopen was. Is gelijk de laatste keer. Voor automobilist prima voor voetganger niet. Dan maar vragen aan een agent weet u waar het DDR osthotel is. DDR haben wir nicht mehr, est ist Deutschland. Oeps ligt gevoelig. Weet u waar de Wriezner Kallee strasse ist. Ja aan andere kant van station. Ik heb het hostel uitgekozen omdat het nagenoeg direct naast het station ligt in voormalig DDR gebied. Een retro hostel. Kleine kamers met gedeeld sanitair. Het was een paar weken geleden dat ik het meeste van de rugzak had ingepakt. Toch maar eens alles uitpakken en installeren voor de komende dagen. Behoorlijk veel bagage is bestemd voor het verblijf in de trans Mongolië express naar Peking en de 4 dagen stop in Mongolië. Na een douche tijd om Berlijn te gaan verkennen.

1. Diederick Dekker:
    29 september 2012
    Beste martijn,
    Top dat je op reis gaat na je moeilijke situatie. Mijn Dvies is: Stop met dit blog. Doe deze reis voor jezelf ! Hoef je ook niets aan anderen te vertellen. Diederick