Berlin nightlive

30 september 2012 - Berlijn, Duitsland

Tourist travel card gekocht en avond gebied rondom Alexander Platz verkend ter voet, tram en metro. Mooi sfeertje, oktoberfest.. Op 5e! verdieping van warenhuis lekker gegeten aangezien restaurants overvol zijn door het feest, maar hierdoor ook warenhuis tot 22:00 open is. Veel touristen in de stad door duitslands grootste marathon op zondag. Trein terug gepakt naar Ostbahnhof. Een ritje van nog geen 3 minuten. Blijkt er ook nog een echte italiaanse pizzeria ondere het hostel te zitten. Pizza op de hostelkamer opgegeten en daarna na Berlijns famous nightclub Berghain op nog geen 500 meter afstand in ontzettend gaaf gebouw. Er staat een enorme rij. Ook in de rij is het gezellig en ontmoet ik enkele Duitsers en de Nederlanders Dick, Tammara en Ruth. Bjjzonder deur beleid, maar we komen binnen. Iets na  middennacht gaan de deuren los, ook al is er genoeg ruimte op sommige etages er moet een logische reden zijn waarom ze het niet vol laten stromen. Tot 07.00 s morgens zal er een rij blijven. Tent gaat pas maandagmorgen dicht. Zelf lig ik om 05.00 op bed.