Berlijn pure vrijheidsbeleving

1 oktober 2012 - Berlijn, Duitsland

Wat een zeer bijzondere stad. Op nog geen 500 meter van het hotel staat nog 1 km muur die tot ruim 20 jaar geleden de West Duitse stad afsloot van Oost Duitsland. In deze stad lopen geeft je een enorm gevoel van vrijheid. Op zondag ben ik begonnen met het kijken naar 40.000 hardlopers uit 55 landen. Een super sfeer!  De laatste lopers halen nog geen 7 km per uur. Dat is mijn snelheid als ik grote stappen zet met mijn lange benen. De Duitse mini eiffeltoren beklim ik om zo een schitterend uitzicht te hebben over de stad. Alternatief is 1 uur wachten 12 euro betalen voor de TV toren op het Alexanderplein. Ik loop en zie veel in de stad. Zondag beperk ik mijn tot een museum, maandag zijn het er meer.

1. Herman en Saskia:
    2 oktober 2012
    Lieve Martijn,

We zullen je bijzondere reis via je weblog gaan volgen. Vandaag ben je vertrokken naar Moskou, een heel bijzondere stad heb ik me laten vertellen. We zijn benieuwd naar je verhalen.

Veel liefs, ook van je vader, Saskia