Australië zo kort, Bali hopelijk heel lang

18 november 2012 - Litchfield National Park, Australië

Bezoek Darwin zat niet in het plan van het eerste uur. Nadat een collega mij wees op de korte afstanden naar Darwin vanuit Bali en Philipijnen heb ik besloten Australië te bezoeken voor minimaal een week. Het werd iets korter vanwege de ongunstige  hitte (gevoelstemperatuur boven 40 graden) in combinatie met de activiteiten en het landschap. Mijn doel was de nationale parken te bezoeken vanwege dieren zoals krokodillen en grote variatie van vogels,  indruk te krijgen van de enorme backpackerscultuur, de aussie's uit Darwin en de rest van Australië op bezoek in Darwin en de Aboriginals. De doelen  heb ik bereikt. Surfen is in de goudkust te link (5 haai aanvallen) en het is het seizoen van de dodelijke kwal, de jelly fish. Het voelt goed om de afstand tot het gezin fysiek te verkleinen. Lekker om weer in het veel goedkopere asia te zijn. De eurocrisis en de algehele prijsstijging in Australië is niet gunstig voor ons.