Buiten slecht, binnen mooi

6 oktober 2012 - Moskou, Rusland

Tweede keer dat ik deze dag probeer te beschrijven. Het verhaal werd niet opgeslagen door continue slecht werkende Internet verbinding. Dezelfde ervaringen heb ik met pinautomaten. Uiteindelijk lukt het allemaal wel en als je maar geen haast hebt is er verder niks aan de hand. Het duurde mij vandaag twee uur voordat ik een stukje van het Kremlin van binnen mocht bekijken. Het stukje geeft toegang tot het Kremlin museum en Diamantententoonstelling. Moskou heeft het meest aantal miljardairs van de wereld die de ten toongestelde diamanten wel kunnen betalen maar niet kunnen kopen. Ik heb nog nooit zoveel goud, zilver als Diamanten bij elkaar gezien. De audio guide werkt erg handig. Het is ook prima weer voor binnenactiviteiten. Het regent soms, is 6 graden kouder. Voor het eerst zie ik deze reis de hele dag geen zon meer, maar wel regen. Zowel in Berlijn als in Moskou was het tot heden ook bovengemiddeld warm en mooi weer. Aansluitend bezoek ik het ,mooie, chique gom. Een drie verdieping en drie 200m lange winkelstraten volledig overdekt gebouw! Volgens mij heb ik zojuist een droomdag beschreven van vele vrouwen. Dames Moskou is veilig. Zoveel bewakers, agenten, metro medewerkers geeft wel heel veel controle op veiligheid. Maandag hoop ik toegang te krijgen tot het Kremlin. Morgen is de president jarig, daarom is het Kremlin vandaag en morgen gesloten...