Noodgedwongen een nieuw hostel

5 oktober 2012 - Moskou, Rusland

Het hostel heeft een fout gemaakt. Een grote groep heeft geboekt waardoor mijn eerdere boeking is overschreven. Er zijn nog 2 hostels in de straat. Ik besluit direct om hier geen energie aan te verspillen en de andre locatie te ontdekken. Dit hostel is een stuk rustiger,maar wel veel schoner. Na het verhuizen ga ik in Moskou bij een agentschap van Treinreiswinkel.nl mijn voucher inwisselen voor een transmongolie express ticket. De Duitsers nemen vandaag al de trein tot Irkutsk. Veel reizigers hebben soortgelijke plannen, zo ook andere Duitsers die ik in mijn nieuwe hostel tegen kom.  In eetgelegenheden en bij  het hostel ontmoet ik diverse mensen. Google translate wordt veel gebruikt. Ik heb al zoveel mensen leren kennen dat ik besloten heb zelden hierover iets op te schrijven. Bij het publiceten van mijn verhalen kan ik geen swype gebruiken. Het verbeteren van tikfoutjes in vorige zinnen kost veel tijd. Achteraf was ik beter uit geweest met mijn 2e keus (Asus combinatie van tablet en mini laptop). Op verzoek van Juanita zal ik de reisroute tot aan Peking invoeren. De kinderen kunnen zo beter de reis volgen.