Werelds mooiste en grootste metro systeem

4 oktober 2012 - Moskou, Rusland

Wat een ware kunstwerken zijn de metrostations. Veel meer wat mij betreft dan het nationaal Art museum dat we in de middag bezoeken.Leuk vier zalen vol met alleen maar Nederlandse schilders zoals Rembrandt en Vincent van Gogh, maar toch.. Wat zowel het museum als het open metro museum zo mooi maakt zijn ook de Russische vrouwen. Erg veel (beduidend meer vrouwen geboren dan mannen) en mooi lang, slank en classy sexy/vrouwelijk gekleed. Nu kleed mijn vrouw zich ook vrouwelijk, dus niks te klagen, maar hier kijken is een plezier voor het oog van iedere man. 1 op de 10 spreekt een paar woorden Engels, 1 op 10 spreekt goed Engels en 8 geen enkel woord. Mijn eerste vraag is dan ook ' do you speak english' en richt me tot de Russen onder de 45  (na communisme geborenen). We crossen (want hard en luid rijden de metro's) naar het metrostation bij het treinstation waar de transsiberie express vetrekt om ons te orienteren. Het is spits en zoveel mensen op een kleine ruimte bij elkaar heb ik nog nooit gezien. De reizigers verplaatsen zich over 4 roltrappen die qua lengte die van London ruimschoots overtreffen.