Kremlin lasershow

2 oktober 2012 - Moskou, Rusland

Dinsdag een reisdag, waarbij het wachten bij de Russische Douane bijna net zo lang duurde als de twee uur durende vlucht. Mijn bagage verschijnt niet op de band. Blijkt met andere bijzondere bagage voorwerpen apart te staan. Ik ben wel blij dat ik een rugzak regen/vluchttransport bij mij heb. In de trein ontmoet ik een mooie meid die geen Engels spreekt maar wel hulpvaardig is. Ze belt haar vriendin die wel engels spreekt voor enkele metro tips. Met google vertaler is communicatie best aardig. Op het eindstation wacht haar aardige vriend die wel een beetje engels spreekt. Ze lopen nog even mee naar de metrokassa en adviseren een kaart te kopen voor 10x metro gebruik. Dit is niet per rit, dag maar vanaf poortje in tot poortje uit. Dus als je wilt kan je de hele dag in de metro's blijven zitten zolang je maar niet boven de grond komt..Het gezellige, smerige, centrale hostel heb ik snel gevonden. Na installatie (waar laat je je spullen als je niet veel meer dan een bed ter beschikking hebt) is hetvdoor het tijdverschil bijna 22:00. Ik krijg de supertip dat er vuurwerk en lasershow is bij het Kremlin.Het is de laatste dag van vier dagen lasershows. Twee duitsers Vincent en Mattheus gaan ook. Pas om 23;50 eet ik een lekkere maaltijd in een 7x24 uur restaurant om de hoek van het hostel. Gelukkig is de kaart ook in het engels, want dit spreken doet de serveerster niet.