Reisdoel gevonden

27 oktober 2012 - Xian, China

Xian en Cheng Du liggen beiden aan de rand van een berggebied van 200 bij 600 km waar de panda's en andere wilde dieren leven. Nu ik de panda's al gezien heb besluit ik niet meer naar cheng du te gaan. Lang zitten twijfelen of ik nog iets van het platteland ga zien door een klein plaatsje te bezoeken in het zuiden, een beroemde riviertocht te maken in het midden van het land of direct voor 250 euro te vliegen op Hong Kong. Guangzhou nabij Hong Kong heeft een directe treinverbinding met Xian. De treinen zijn overvol, ik moet naar het station om een van de laatste 7 slaapbedden te boeken voor zaterdagavond. Treinen vind ik een relaxte efficiente manier om een 1e indruk van eedn omgeving te krijgen. Tip voor diegene die weinig tijd hebben in China, boek de tickets vooruit vanuit Nederland. Bij mij staat vrijheid nu op de 1e plaats. Tja als je dan voor elke serieuze beweging (pre paid kaart, treinticket, verblijf, inloggen op wifi van cafe"s) geregistreerd wordt...

1. Kristel:
    27 oktober 2012
    Hongkong; een echte reis held boekt een bedje in chunkin mansion! Locatie is echt wel top...

Dagje heen en weer macau vond ik zeer de moeite waard
  2. Herman en Saskia:
    28 oktober 2012
    Hoi Martijn,

We volgen je trouw via je reisblog en genieten op afstand mee met je avontuur. Nog heel veel plezier.

Herman en Saskia
  3. Nellie:
    28 oktober 2012
    Hoihoi, ik lees jouw blog met plezier. Kan ik een beetje volgen waar je je momenteel bevindt. Geniet en kijk goed uit. Groeten ook van John en Dave. Tot in december. Nellie