Xian de voormalige mooie nette hoofdstad

24 oktober 2012 - Xian, China

De stad waar de zijden handelsroute begint. Weer zonnig net zoals de rest van de reis (16-20 graden). Op twee regendagdelen na en de kou in Mongolie comfortabel reisweer.  Alhoewel hier ook continue luidkeels geschraapt en geroggeld wordt zien hier de mensen er netter uit. De stad doet prettig aan. Ook hier is verschil armoede en rijkdom goed zichtbaar. In Beijing wonen 2x zoveel mensen als in Nederland. Hier wonen net zoveel mensen (4 miljoen) als in geheel Nieuw Zeeland. Middagje gewerkt aan iets leuks voor thuis op de traditionele manier. Met het Internet wil het hier namelijk ook niet vlotten. De tip is Starbucks. Helaas is eerste net zo sloom als het hostel. De tweede starbucks aan de overkant van de weg heeft wel een redelijke verbinding. Het lukt me een kind een kaart te sturen, na diverse pogingen ook nog een bos bloemen, maar meerdere kaarten, nee helaas...Het bijwerken van het reislog lukt wel met korte stukken tekst. Sowieso schrijf ik zelden over wie ik allemaal ontmoet en wat ik allemaal zie (dit is gewoon te veel en reisgidsen zijn beter). Af en toe maak ik wel een foto van borden met uittleg tekst  van iets wat ik zie.