Seminyak een tweede verkenning, wereldse feestjes

11 december 2012 - Seminyak, Indonesië

Ik verblijf in Seminyak. Iets duurder, maar geen zuip publiek. De eerste keer dacht ik de plaats wel gezien te hebben, maar de pareltjes liggen hier wat meer verstopt. Diverse beachclubs en resorts waar het heerlijk vertoefen is. Vanuit Seminyak is het makkelijk andere plaatsen te bezoeken. Zo ben ik ingegaan op een uitnodiging voor een feestje thuis. Vanuit daar verplaatsen we ons binnen een uur naar het eens in de twee weken surf feestje (single fin) in Uluwatuh. Het was weer net zo gaaf als twee weken geleden. De relaxte sfeer, de surf dudes en surf babes, het uitzicht over de baai, de connectie met het zwembad van het resort dat achter de bar ligt. Daarna eindigen we in de grootste disco van Bali waar alleen de welgestelde lokalen komen. Het verschil rijk en arm is in Aziatische landen erg groot.
Terugkijkend op de feestjes, de ontmoetingsplek voor lokale mensen en reizigers, heb ik het meest genoten van:
- Bali met een strandfeest in Padang Padang, Surffeest in Uluwatuh.
- Moskou met de beelschone vrouwen en feestinstellingen van de moskovieten en haar internationale inwoners.
- Hongkong met o.a het grootste Halloween feest ter wereld.
- De clubscene in Berlijn. Zaterdagavond starten en feest eindigt zondagavond....Ik hield het in de vroege ochtend voor gezien.
De groepen reizigers waarmee ik op stap ging in Beeing en Darwin maken dit ook leuke ervaringen. Waar je ook komt,mijn lengte valt op en is een makkelijk aanknopingspunt voor een gesprek. Dansen zolang het geen ingestudeerde stapjes zijn doe ik wereldwijd met veel plezier. Heineken is overal verkrijgbaar en een paar biertjes lust ik wel zolang ik maar controle hou over wat ik doe ver van huis.  Proost op dat mijn wonden nog steeds niet hersteld zijn gezien het klimaat, maar dat ik dit wel kan schrijven. Elke 9 dagen overlijd hier een (dronken) australier op een scooter. ..Enkele jaren geleden is hier op het enige indonesische niet moslim eiland hondsdolheid uitgebroken en zijn 50.000 honden afgemaakt. Er lopen er nog steeds te veel op de weg gezien de vele verhalen die ik hoor van lokalen die ook een ongeluk hebben gekregen door zo'n hond. Op de overige eilanden komen ze nauwelijks voor omdat honden door muslims gezien worden als onrein dier.