Top 5 duikplek in de wereld

8 november 2012 - Sabang, Filipijnen

5 nachten in prachtig resort in Sabang. 4 dagen in rustig tempo duikcertificaat gehaald en eenmaal een vrije video/foto duik vanochtend. Super ervaring, als je de beesten niet aanraakt doen ze jou ook niks. Ik zwom op 50 cm afstand van een van de dodelijkste beesten op aarde (black horse, zwart/witte slang). Diverse massage/stretch salons (10 euro 60-75 minuten, puur massage, geen...) Bijna elke dag geniet ik van een massage. Vooral na een potje basketbal is het lekker bijkomen. Op het speelveld zijn van s morgens vroeg 8 uur tot s avonds 22:00 altijd 10 spelers (2 volwaardige teams). Het is een goede manier om de lokalen te ontmoeten. Ik win 2X een zesde dagloon (1 euro per keer is de inleg). Er is veel armoede. Ik mag de woning zien waar de serveerster van ook 37, 75% van haar loon aan uitgeeft (20 m2, twee persoonsbed voor drie personen, geen stromend water).  De serveerster deelt de woning met haar zusje van 17 die ook een normale werkweek heeft (dat is hier 6 dagen per week, 10-11 uur per dag). Met een gehuurde scooter die makkelijk 100 km per uur aantikt is een deel van het eiland goed te verkennen. Ik hoor van diverse mensen de verhalen aan over het red light district. Voor vele (zowel jonge als oude) mannen is dit de enige reden om dit eiland te bezoeken. Hier als singel man niet aan meedoen maakt me een uitzondering. Normaal ontmoet ik andere alleenreisenden heel makkelijk. Als je hier niet 30 euro (24 uur) voor de "girlfriend experience" uitgeeft ben je meer op jezelf aangewezen, maar dat vind ik niet zo erg, ik heb mijn sport, mooi strand en kijk goed wat er om me heen gebeurt (bijzonder om mee te maken).

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade