Verhuisd naar White Beach

9 november 2012 - Malinao, Filipijnen

Het strand van Sabang kent veel keien. Lekker luxe charter ik een boot voor 20 euro (8x zo duur als transport over de weg en 3x zo langzaam). De investering...is het dubbel en dwars waard. De twee schippers en ik passeren gedurende 45 minuten de meest schitterende (lege) strandjes. White Beach is meer gericht op families (s avonds weinig te doen) en een stuk goedkoper (uur massage 4 euro). Backpackers tref ik hier nauwelijks. Tja toch wel eenzaam en groot gemis van het gezin thuis. Op tv zie ik een mooie nba basketbalwedstrijd- Vandaag ook kwartiertje waterski gehuurd, supergaaf!  Ik was zijn derde klant. Ze krijgen betaald per verhuurtijd. Daarmee komt zijn dagloon vandaag op nog geen 2 euro...Dinsdag eind middag vlieg ik naar Darwin in Australie. Daar ga ik o.a. krokodillen voeren en een eerste indruk opdoen van Australie. De Australiers met hun gehuurde vriendinnen in het resort in Sabang waarschuwen me dat Darwinners (abboriginals) niet echt representatief zijn voor Australie. Dank mannen danzij jullie en Australiers in de treinen ontstaat een breder beeld.