De fun en gevaren van scooteren vervolg

28 november 2012 - Kuta, Indonesië

Het blijft lastig bewerken van de reislog met een tablet.... Twee verpleegkundigen zijn ruim twee uur bezig geweest met het reinigen van de negen wonden en het toedienen van injecties zoals pijnstillers en antibiotica. Twee doktoren hebben onder plaatselijke verdoving mijn elleboog gehecht. Over 10 dagen mag ik weer het water in. Voorlopig dus geen surfen of raften of alcohol. Ik ben verhuisd van Padang-Padang naar het drukke Kuta. Dichtbij het ziekenhuis, gelijkvloers en een kamer met airco. Vervelend is dat mijn sim kaart tijdens de val beschadigd is met alle muzieknummers erop. Het telefoontoestel werkt voor de rest wel en de fotos staan gelukkig op het interne geheugen en in de cloud. Vanuit Kuta kan ik makkelijk georganiseerde dagtochten maken. Tot zaterdag even rustig aan doen. Een nacht zonder slaap en veel letsel kost veel energie. Bijgaand een niet zo florisante foto van mij, gemaakt op de ochtend van het ongeva (met slaakop, maar wel lachend omdat het anders had kunnen aflopen). Vrijdag moet ik weer naar het ziekenhuis. Mede vanwege het ongeval besluit ik niet door te reizen naar Maleisie (Borneo) of bij slechter weer Thailand (zomer is daar begonnen). Ik heb via skyscanner gezien dat ik voor nog geen 550 euro terug kan vliegen naar Amsterdam op zaterdag 15 december. Een paar dagen eerder dan aanvankelijk gepland, maar ivm kertsvieringen ed van de kinderen op school komt dit veel beter uit. Zo ben ik in ieder geval op tijd voor de verjaardag van mijn oudste dochter op 21 december. De dag dat de winter begint...  Weerzien van een ieder een leuk vooruitzicht, temperatuurovergang kijk ik niet echt naar uit.

1. Herman en Saskia:
    29 november 2012
    Hoi Martijn,

Gelukkig valt de schade achteraf mee, maar onderuit gaan met een scooter kan erg vervelend zijn zoals je nu hebt ervaren. We wensen je nog een 2 tal goede weken en een goede terugreis naar Nederland. We hopen je snel te spreken/zien.

Herman en Saskia
  2. Nellie:
    2 december 2012
    Hoi Martijn,
    fijn dat het goed afgelopen is. Geniet nog effe!
    Groet, Nellie