Mini rondreis Bali

4 december 2012 - Ubud, Indonesië

Afgelopen 80 uur heb ik rondgereisd. Ik kwam hier om minimaal twee weken te surfen en andere watersportactiviteiten te doen, maar ja je hebt het niet altijd voor het zeggen.  Ik heb het rustige mooie maar ook soms overvolle vieze arme Bali gezien. Overnacht in plaatsen als Ubud (spiritueel) en Lowina (dolfijnen), Seminiyak (jet set, mooiste beach club die ik ooit gezien heb). Vulkaan, schitterende tempels gezien en ervaren en een dubbele waterval (wolkbreuk).  Zoals bijna continue op mijn reis weer heel veel ontmoetingen. Vandaag een dagdeel mogen verdoen aan ziekenhuis bezoek. Het verkeer is rondom Kuta echt super slecht geregeld, terwijl 80% zich verplaatst met de scooter.De hechtingen zijn verwijderd, de elleboog hersteld minder snel dan ingeschat en blijft een zorgpunt. Overige verwondingen herstellen goed, maar de meeste wonden moeten overdag nog wel afgedekt worden. Ik had direct willen doorreizen naar het gemotoriseerd vrije eiland Guli, maar dat wordt morgenochtend vroeg. Noodgedwongen, omdat een naaister absoluut geen maat kan nemen. Ze probeert mijn bestelde colbert nu aan te passen, geld teug is geen optie. De vrouw is zo arm dat mijn 50% procent voorschot geinvesteerd is in materialen. Een casmier wollen pak laten maken voor 95 euro laat ik achterwege. Ik heb niet zo zin om naar het vervuilde en met volksbuurt en jonge aussies bevolkte Kuta terug te keren. De lokale mensen zijn hier overigens erg vriendelijk. Ik hoop dat de wonden zodanig snel herstellen dat ik kan duiken op een van de mooiste plekjes in de wereld aldus kenners. Misschien is de wondhuid eind volgende week weer zo dik dat ik weer kan surfen, Oh ja bij de waterval heb ik voor mijn geweldige moeder van onze kinderen iets moois gekocht van 1e klas silk